haiti2011.reismee.nl

dagje zonder internet....

Beste lezers,

we hadden heel graag gisteren onze ervaringen gepost, maar Haïti zat gisteren een dagje zonder internet, althans, dat beweerde de providor. Nu hebben ze er hier al vaker last van gehad, maar toen duurde dat drie weken, nu gelukkig niet. Het kan dus zo maar zijn dat we niet posten maar toch gezond en happy zijn.

Zondag dus naar het strand geweest, gisteren de eerste dag gewerkt, we hebben net als vorig jaar onze bijdrage kunnen leveren aan de fundering van een gebouw, maar dit jaar is er wel meer structuur, zeker niet in de laatste plaats door Waldemar die de bouwplaats vanuit GAiN leidt.

's Middags wilde ik samen met Rik de vuilverbrandingsoven ombouwen naar een broodoven. De chef verbrandingsoven voelt er echter niets voor om 'zijn' oven af te staan. Een poging om de oven zelf aan te steken met benzine heeft me mijn beenharen gekost, en een middagje een branderig gevoel.... Maar verder niets aan de hand.

Omdat ook Linda rekening hield met zelfgebakken brood heb ik gisteravond snel twee broden gebakken in haar gasoven, één naturel (het mail is hier wat geler van kleur) en één met kruiden die voorhanden waren en gebakken uitjes. Vanmorgen bleek dat het erg smaakvol was geworden.... de druk was hoog....

Het eten is hier echt fantastisch, hoe ze het voor elkaar krijgen om patatjes te bakken, kippepoten te bakken en groente te frituren en rauwkost te maken in één pan is ons een raadsel, maar het smaakt echt helemaal super, zo lukt het ons niet thuis. Ik hoop wat recepten los te kunnen krijgen om het thuis eens na te maken. Het fruit, mango papaya en banaan is hier ook smaakvoller als bij ons, thuis ben ik geen fruittypje maar hier is het heerlijk.

Vandaag weer even bouwen en straks boodschappen doen, Linda wil dolgraag meer doen met brood (ze had gisteren ook al gebakken maar dan zonder zout...), dus we gaan kijken wat ze verkopen.

Het is hier zonnig, nog een beetje vroeg dus nog net onder de dertig gragden schat ik. Ik zit hier mijn bouwtijd te verdoen dus stop ik nu met schrijven, als we vanavond internet hebben sturen we weer wat foto's.

Groetjes,

Michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!