haiti2011.reismee.nl

Het aftellen is begonnen

Nog ruim een week, en dan zal de groep gaan vertrekken. Inmiddels heb ik (Michel) al veelvuldig contact met Linda, de Duitse dame die al op Ca-Ira is. Gelukkig beheers ik de Duitse taal behoorlijk, zo kunnen we per mail al heel veel uitwisselen. Het weeshuis waar we vorig jaar geweest zijn en de bewoners van 'ons' weeshuis leerden kennen is gesloten. Het was ook niet veel en juist daarom had ik het graag aan de groep laten zien. Maar goed, er valt nog voldoende te zien en de groep zal veel narigheid maar ook blijdschap zien. De weersverwachtingen voor onze tussenstop zijn ronduit slecht. Times Square bij regen zal ook voor mij een nieuwe ervaring zijn.

De lange termijn verwachtingen voor Port au Prince zijn ook niet zo best, oké, 32 graden klinkt aanlokkelijk en 21 graden 's nachts is ook heerlijk, maar het lijkt er op dat de luchtvochtigheid stijgt door de vochtigheid die uit de lucht valt. Ach, wie weet valt het wel mee, en anders komen we niet gekleurd terug.

Ik heb er alle vertrouwen in dat we een hele goede tijd gaan meemaken. We zijn als groep dankbaar voor reacties maar zeker ook voor gebeden. Kijk ook eens op de site van GAiN, http://www.gainhelpt.nu/ Ook zouden wij graag giften ontvangen om woordenboeken aan te kunnen schaffen, wij ontvingen hierover een bericht dat u kunt lezen op http://gainhelpt.nu/2011/10/woordenboeken-voor-school-in-haiti/

Ronald

Ideaal hè die tweede taal van jou. Jammerv dat de weerverwachtingen minder zijn, alhoewel een verfrissende bui met 32 graden ook heel lekker is. Hoef je niet elke dag met een natte lap in je nek te lopen.

Uit betrouwbare bron weet ik dat jullie mooie plekken gaan zien.
Succes met de voorbereidingen.
Ronald

Marc

Mooi werk collega! Trots op je!

Joost

Michel en medereizigers,

Mooi initiatief
SUCCES!!

Alfred Hoogland

Hoi Michel,

Heel veel suc6 met de mooie werkzaamheden die jullie verrichten. Het is fijn om zo iemand als jij als collega te hebben.

Gerrit

Beste Haiti gangers en sters!

Nu zijn jullie onderweg en sjouwen je een breuk aan al die kilo's. Jan moest je nog 4 ilo uit pakken op schiphol?
Een goede reis geniet even van New York en Gods zegen daar op Haiti. Ik ga jullie zeker volgen!

Wil je Michel de hartelijke groeten doen aan alle bekenden pastor Esperandieu en natuurlijk Johan Smorenburg.

Groet Gerrit en Nelleke

anneke

Hallo Haïti-gangers

Fijn dat jullie een goede reis naar Amerika hebben gehad en ik hoop dat het geldt voor de reis naar Haïti.
Succes met jullie werk.
Hoop dat jullie ook nog wat van de omgeving kunnen gaan zien.

groetjes Anneke